در کمپرسور های اسکرو، روغن کــاملا باهوا مخلوط می گردد و در کمپرسور هایرفت و برگشتی معمولـی، روغنی که درمحفظــه میــل لنــگ قـــرار دارد و جـهتروانکاری سیلندر هـا بکـــار مــی رود بـهسمت بالای پیستون ها حرکت مـی کند وبا هوای خروجی کمپرسور مخلوط شده ودر نهایت مقداری روغن با هوای فشرده.خارج می شودبامستهلاک شدن کمپرسور تماس روغنبا هوا افزایش یافته و لـذا میزان روغـن در.هوای خروجی افزایش پیدا می کند
در کمپرسور های بدون روغن یا اویل فری اصــولا هوای تولیدی کمپــرسور به هیــچ.عنوان با روغن در تماس نمی باشدبنابراین در انواع کمپرسور های اویل فریهیچگونـــه روغــنی در هـــوای خــروجیکمپرسور دیده نمی شود. زیرا اصلا روغندر فرآیند فشرده سازی حضــور پیدا نمی کند.